Trainingskamp Baanselectie Heerde 2014

Vrijdag ochtend vertrok de baanselectie Hoorn/Alkmaar al vroeg op de fiets voor een trainingskamp in Heerde. De fietstocht was in totaal ongeveer 90 km, en verliep zonder enige problemen. Toen iedereen zijn spullen had uitgepakt en de huisjes verdeelt waren, liepen we gezamenlijk in naar de skeelerbaan die een klein stukje van de camping af lag. Tijdens de training werden video-beelden gemaakt die we vervolgens s ‘avonds gingen analyseren. Na een goede skeelertraining liepen we weer gezamenlijk uit naar de camping, waar we even wat tijd voor ons zelf hadden.

De eerste dag moesten we zelf voor avondeten zorgen, tijdens het eten kwamen de trainers in elk huisje een hapje mee eten. Na het eten gingen we de videobeelden van de middagtraining bekijken. Het was de bedoeling dat iedereen punten opschreef van zichzelf die hij goed vond, maar ook verbeterpunten.

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt, gingen we al vroeg naar de skeelerbaan voor de tweede skeeler training. s’ Middags gingen we na een goede lunch weer naar de skeelerbaan , maar deze keer niet voor een skeelertraining maar voor een elastiek training. ‘ s Avonds gingen we met z’n allen uit eten bij een Chinees-wok restaurant. Het was erg gezellig en het eten was zo goed dat sommigen van ons wel vijf borden op konden. De laatste dag begon met een vroege skeelertraining die goed verliep. Eenmaal weer aangekomen op de camping moesten we alweer onze tassen inpakken, en ons voorbereiden op de fietstocht terug naar huis. Helaas was het weer tijdens de fietstocht niet meer zo goed als op de heenweg. We hadden de wind voor het grootste deel tegen en halverwege begon het helaas te regenen. Toen we na 90 km te hebben gefietst weer aankwamen bij de Mac Donalds in Enkhuizen, en de meesten van ons wel wat vermoeid waren stonden alle ouders ons alweer op te wachten. Al met al was het een zeer geslaagd kamp.

Trainingskamp Erfurth okt. 2013

De baanselectie van Hoorn is van 20 t/m 27 oktober op trainingskamp geweest in het Duitse Erfurth. Zij waren hier samen met de baanselectie Alkmaar.

Gezamelijk is hier 7 dagen getraind in de Gunda-Niemann-Stirnemann Halle. Op zowel 26 oktober als 27 oktober werden er samen met enkele Duitse en Nederlandse ploegen wedstrijden gereden op het snelle Duitse ijs.

Melinda Groot reed op 26 oktober de 500mtr. in een mooie 41'er. Terwijl Linda Koomen een dag later een 4.33,20 noteerde op de 3.000mtr.   Zie attachment voor de overige uitslagen.

Zomertraining baanselectie 2013

Onder leiding van de trainers Myke Ettes en Rene Wit zijn afgelopen zomer heel wat trainingsuren gemaakt in de bossen van Bergen

t/m 1 juli 2013 was de 30-60 baan van de "westfries" open. Hierdoor kon de baanselectie regelmatig een shorttrack training doen.

Trainingskamp Erfurt 22-28 oktober 2012

Alkmaar/Hoorn – De wekker gaat ’s morgens al heel vroeg af. Om 06.00 uur moeten we namelijk bij de McDonald’s in Hoorn paraat staan.
En ja hoor, even na 06.00 uur arriveren de 4 busjes met de selectieleden uit Alkmaar. De ploeg is bijna compleet, alleen Tess kan door een blessure
niet mee en dat was jammer. De trainers Marten, Rene, Myke en Marjolein reizen die ochtend met Danouk, Monica, Beau, Kelly, Linda, Maaike,
Jose, Iris, Jason, Thomas, Jeffrey, Joep, Max, Jurian, Lennard en ikzelf binnen 7 uur naar het Duitse Erfurt.

Begin van de middag komen we aan bij Hotel Ferienwohnung Erfurt en daar worden de busjes uitgeladen en krijgen de meegebrachte koffers en fietsen een
plekje in het appartementencomplex. We hadden zelf al voor een lunchpakketje gezorgd en na een paar boterhammen stappen we weer in de busjes naar de
ijsbaan. Na ongeveer 10 minuten rijden komen we aan bij de Gunda Niemann Stirnemann Halle. Een mooie overdekte baan met veel hout.
Er is naast de baanselectie Alkmaar-Hoorn nog een groot aantal selecties aanwezig, de Westfriese selectie, schaatsteam M, de BAM marathon ploeg en Team Liga.
Heel druk is het op de baan gelukkig niet. Omdat we toch nog wel een beetje moe zijn van de lange autorit hebben we een rustige duurtraining gedaan en even
kunnen wennen aan de nieuwe baan. Het is een hele mooie baan en het is er niet echt koud. Heerlijk om te trainen dus. Na de training gaan we terug naar het
appartement en na een snelle douche vertrekken we naar de Italiaan. Heerlijk, pizza of pasta! Dat smaakte erg goed en toen iedereen om 22.00 uur naar zijn
kamer moest en om 22.30 moest slapen hebben we lekker een nachtje gesnurkt.

Dinsdagochtend lekker aan een ontbijtje. Iedereen had de opdracht gekregen om beleg mee te nemen en dat was goed gelukt. Hagelslag, schuddebuikjes,
gestampte muisjes, vlokken en (pinda)kaas, er was meer keuze dan thuis aan de ontbijttafel! Marten nam iedere ochtend even het programma van de dag met
ons door. Dus eerst goed ontbijten, tassen pakken, bidonnen vullen en ‘Snelle Jelles’ mee en hop: naar de ijsbaan! We kregen steeds in groepjes opdrachten mee
en dan trainden we ongeveer 1-1,5 uur. Tussen de middag gingen we weer terug naar het appartement en waren de nodige boodschappen alweer door de
trainers geregeld. Weer even lekker ‘bijtanken’ en ’s middags weer aan de bak op de ijsbaan. De trainingen zijn heel afwisselend, duur, techniek, starttraining en
ze worden opgebouwd richting het weekend, er staat een internationale juniorenwedstrijd gepland. Woensdagochtend hebben we een ijstraining en ’s middags
doen we een hersteltraining op de Tacx. We hebben 2 kleinere, 2 middelgrote en 2 grote fietsen mee, waarop in groepen wordt gefietst. Tussendoor proberen
we ook nog het meegebrachte huiswerk te maken, want na de herfstvakantie hebben de meesten veel toetsen op school. Gelukkig hebben we tussen de
trainingen af en toe tijd om dit te doen of natuurlijk even lekker te relaxen. Op donderdag hebben we weer 2 ijstrainingen en vrijdag weer een gecombineerde
dag, ’s morgens vroeg schaatsen, ’s middags fietsen en daarna nog even shoppen in Erfurt. We beginnen de week met nog wel lekkere temperaturen buiten,
maar aan het eind van de week valt er zelfs sneeuw! De sfeer in de groep is heel leuk. We trainen heel serieus, maar we hebben daarnaast veel lol met elkaar.
Als we ’s avonds uit eten gaan is het helemaal gezellig! Lekker naar de Italiaan of de Griek en natuurlijk op zijn Duits een lekkere Apfelstrudel als toetje!

Het harde trainen, het lekkere eten en de goede teamspirit zorgen ervoor dat we op zaterdag en zondag goed presteren tijdens de wedstrijden. We rijden allemaal
verschillende afstanden en we waren natuurlijk nieuwsgierig of het harde trainen resultaten had. Naast wat teleurstellingen werden er ook mooie PR’s gereden.
Top natuurlijk dat we zo’n mooi trainingskamp hebben gehad. De trainers bedankt voor de begeleiding en de goede tips en ondersteuning bij specifieke
aandachtspunten (voor mij de start, die steeds wat beter gaat) en de sponsors natuurlijk bedankt dat we dit mooie trainingskamp konden meemaken!
Ik kijk nu al weer uit naar het volgende trainingskamp met Kerst in Berlijn!